Prázdniny u koní

10. září 2015 v 20:09 | Janča |  Den po dni
Ahojky :)
Dlouhou dobu jsem tu nic nanapsala, sice volno bylo, ale to se využilo na jiné a zajimavější věci. :) Teď se snad najde nějaký ten čas přidat těch článků víc :) Co se dělo ráno u koní, tak vždy byly ráno v ohrádce a pak se daly přes poledne do stáje, kde byl přece jen stín, no a odpoledne tu budete mít už napsané. :)

01.07. Letní horké dny, kdy se nedalo pořádně nic dělat. Darcynku si vzala Verča bez sedla jen se síťovkou a na Lagulku jsme daly sedlo. Sedlo bylo hlavně kvůli Anetce, která chtěla jezdit. Chvilku na Lagušce klusala a pak jí chvíli krokovala. Na posekané louce jsme taky viděly a slyšely pískat malé srnče (na úvodce), které hledalo maminku. Snad jí našlo.
Po malé procházce na louky jsme kobylky šouply na chvíli do výběhu, aby se ještě trochu napapaly. :)

Zatím co Anetke jazdila, jsme Darču pásly z baliků :)

02.07. Odpoledne jsme byly u kobylek jen s Péťou a holky jsme vzaly se síťovkama napást na louku. Poprvé jsem jela na Darcy bez sedla a je to oproti Lagulce dostinepohodlné. :D S Péťou jsme taky na louce viděly nějaký vzdušný vír, který točil se senem a pak seno poletovalo ve vzduchu.
Po tom, co se kobylky nabaštily, jsme jely do stáje. :)

Lenošení na koni a pasení :)

03.07. Opět jsme vyjely na kobylkách bez sedla na louku je popást. Byla se mnou a s Verčou ještě Anetka, která si taky zkusila jízdu bez sedla na obou kobylkách.
Verča zkoušela klus na Darcy a šlo jim to. :) Lagulce se moc klusat nechtělo, tak jsme jí nechala. Horší to bylo, když jsme šli z kopce, to se jí chtělo klusat o hodně víc, potvůrka jedna. :D

Holky na kobylkách :)

04.07. Tenhle den jsme mělykobylky jen v ohrádce, kde se popásly, možná trochu vyběhaly a tak. :)

Než jsme je vzaly z výběhu, tak jsme něco cvakly :)

05.07. Na tento den jsme si naplánovaly plavení. Darcynka se už plavila, ale Lagulka do tohoto dne ne. Cca v jednu hodinu jsme s Verčou byly ve stáji, kde jsme kobylky připravily. Na Lagušce bez sedla a na Darču sedlo. Darča se hroozně bála baliku sena. :D Mno dorazily jsme k Pétě, kde jsme si přesedla na Darču a Péťa jela na Lagulce. Jely jsme takhle protože Péťa mi ukazovala cestu a Verča by si jí prý nezapamatovala. :D

Cesta lesem k rybníkům. :)

Asi za hodinu jsme dorazily k Pivovarským rybníkům a čekaly až přijede Verča, její mamka a Anetka. Nejprve si Péťa vzala Lagulku a Verča Darcy. Darcy šla do vody úplně v pohodě a Lagulka si trochu vymýšlela. Nakonec se jí tam ale líbilo. Pak jsem ji vzala Darynku a Anetka Lagulku. Darynka opět šlas v pohodě do vody, hrabala ve vodě, strčila hlavu pod vodu, až se toho lekla. :D Jen Lagulka Anetku moc neposlouchala a nechtěla do vody jít.

Lagulka ochutnává vodu

Pak jsme se s Anetkou prohodily. Lagulku jsem dostala do vody, ale dalo to zabrat, dál ze stínu se jí jit moc nechtělo. :D Ale přitom si vodu užívala, hrabala do jí jak magor. :D Anetka s Darčou měla taky problém, takže taky chodila hlavně po kraji. :)

Obě kobylky ve vodě :)

Pak si na Darču sedla Péťa a nakonec ještě Verča. Když kobylky trochu oschly, tak jsme jim daly síťovky a společně s Verčou jsme jely na kobylkách domů. Cesta zpátky byla rychlejší než tam. :D Lagulka mi dělala naschvály... byl kopec a na něm krásná travička, tak když jsem se chtěla posunout do zadu, tak dala hlavu dolu a začala žrát. :D Jinak cesta proběhla v pořádku a ve stáji měly kobylky večeři. :)

Darča potápka :D

07.07. Tenhle den jsem byla u kobylek ráno s Taťkou a už v sedm. :) Kobylky měly ve velkém výběhu stín a ani nebylo takové teplo. :)
Odpoledne jsme se byly na louce projet s Verčou a Anetkou. :)

Ranní ohrádka a chládek :)

08.07. První skoky o prázdninách. S Péťou jsme na horu odnesly věci na skoky a Anetka s Verčou jely na kobylkách. Chvilku Péťa Anetku trénovala a pak šla s Verčou trochu kobylky protáhnout.

Darča vyrazila a Verča kontroluje Péťu s Lagulkou :D

Pak se skákalo a holky skákaly moc pěkně. :) Ke konci jsme s holkama zkusily nad skokem roztáhnout ruce. :D Jo šlo to. :)

Skok bez držení :)

Lagulka skáče :)

A ještě skok Darynky :)

11.07. Jsem ko kobylek byla jen ráno, protože odpoledne jsem jela na oslavu. Ale myslím že odpoledne kobylky taky nic nedělaly, protože bylo vedro.

Lagulka drbe strom... nebo on drbe ji?

12.07. S Péťou jsme byly u kobylek samy a tak jsme je vzaly na menší vyjížďku, která vedla i přes les. Potom jsme dorazily na louku kde na nás čekali moje mamka, taťka a neteř na povození. Potom ještě přijel Péti známý David, který se svezl na Lagušce. Pak jsme s kobylkama zamířily do stáje, kde dostaly zaslouženou večeři. :)

Razíme pryč :) (skoro) :D

14.07. Verča byla na dovolené a u koníků jsme byly s Péťou a Anetkou. Já jela na Darcy a Anetka na Lagušce. Péťa postavila takovou jízdárnu a výuka mohla začít. Hlavně to bylo pro Anetku, která jela na Tábor a chtěla si zapamatovat jízdárenské cviky. :) Dokonce jsem na Darcy vyzkoušela pracovní klus. :D Sice to pořád házelo, ale šlo to. :)

Pozitivní úsměv a pozdrav před prací :D

16.07. Po práci jsem dojela do stáje, kde už Péťa a Anetka měly kobylky připravené na zkoušku oddělení. Péťa si prvně vzala Lagulku, která řechtela, ale zároveň chodila suprově. Chtěly jsme být venku jen chvíli, ale bohužel na louce jezdil traktr, takže jsme chvíli čekaly. :D Pak se Péťa vzala Darču a ta byla taky suprová. :) Myslím, že Darča hůř snášela to, že Lagulka šla první ven a ona byla doma, pak když šla ona ven, tak to bylo vše v pohodě :)

Lagulka sama venku a Péťa s vestou :)

18.07. Kobylky byly v malé ohádce :)

Ve výběhu :)

19.07. Kobylky jsme vzaly na louku a vzaly jsme si s sebou i tyče, kterými jsme si označily jízdárnu. Na Lagulce jela Anetka a na darče Verča. Já si hrála na trenérku, i když mě moc neposlouchaly. :D Každopádně tento den se stal dnem prvního Anetčinýho pádu, který má dokonce natočený. :) Verču to "naštvalo", protože ona ještě žádný vyfocený ani natočený pád nemá. :) Naštěstí po pádu Anetka hned vylezla na koně a ještě jezdila. :) Pak jsem si na Lagulku sedla já a taky chodila krásně. :)

"fotka" z videa... Anetky pád :D

21.07. byly kobylky opět celý den u Péti na zahradě. :)

Nevím co si o jejím pohledu mám myslet :D

24.07. Kobylky byly opět vystaveny celodennímu pobytu venku :D

V ohrádce :)

25.07. Když jsou ty vedra, tak kobylky byly tentokrát ve velké ohrádce. :) a dokonce jsme dostaly viamínky a pamlsky pro kobylky :)

Cesta do velké ohrady :)

26.07. S Verčou jsme do stáje dorazily na osmou hodinu, protože jsme měly v plánu celodenní výlet.Rozhodly jsme se je na Bramberk. Takže jsme kobylky nasedlaly, na sebe nahodily vestu a páteřák, na to batohy s pitím a jídlem a mohlo se jet. :D

Na Smržovce :)

Potkaly jsme koně, před kterýma se Lagulka předváděla, pak ovce a krávy, který si s námi povídaly. :D

Koníci :D

Když jsme dorazily k silnici na Bramberk, řekla jsem si jestli to nemůže jít i lesem, tak jsme jely. Jenže Verča jela první a nevšimla si větve, ale Darča ano. Takže Darcynka sklonila hlavu, aby se vyhla, ale šla dál. verča chtěla větev ohrnout, ale bohužel byla suchá, takže jí jen obejmula a spadla s ní na zem. Jako koukat se na to byla opravdu sranda. :D Pak jsme se smály ještě dost dlouho. Pak Verča šla chvíli pěšky a pak zase nasedla. Dojely jsme na křižovatku k Bramberku. Cestu jsme si ještě o hoďku prodloužily takovou obklikou.

rozcestník :)

Na Bramberku jsem zavolala rodičům, jestli se nechtějí přijet podívat a pak měl přijet ještě David s obědem... Pizzou. Kobylkám jsme daly napít, povolily podbřišník a nechaly je se pást.

Veget :)

Po obědě a boruvkovém předkrmu jsme zase vyrazily do stáje. Cestou jsme potkaly paní a psa(na úzké cestě... paní za námi a pes před námi) a ten pes děsil koně, takže trochu blbly. Naštěstí jsme to přečkaly a jely dál. Na krojčenku na nás čekal David, který nám ukázal jestli něco nejede a pak jel čekat ke stáji. My si s Verčou zatím v klidu dojely. Doma jsme kobylky odsedlaly, namazaly nožky a kopýtka, daly večeři a jely jsme dom. :)

A společná fotka u Bramberku :)

27.07. Kobylky, jelikož byly týden v mé a verčiný režii, tak poo neděli byly jen v ohrádce. :)

28.07. Jsme byly s kobylkama jezdit na louce. Verča měla Darcy a Anetka Lagulku. No Anetka moc neposlouchala, co má dělat, takže jsem tam nakonec jen seděla, fotila a točila. :) Pak se jelo do stáje. :)

Na pomyslné jízdárně :)

29.07. S verčou jsme zkoušely opět oddělit kobylky. Prvně jsem jela já na Lagušce, Verča šla se mnou a Anetka s Davidem hlídali Darču ve stáji. Lagulka šlapala hezky, dokonce mě málem vyklopila. :) Pak jsme se s Verčou vyměnily a ona měla Darču a já šla pěšo. Kobylky moc potěšily jak byly hodné. :)

Darča hezky šlape a Verča intelektuál :)

30.07. Tento den už přijela Péťa z dovolené a tak jela s holkama na louku dřív. já tam pak přišla za nima z práce s doprovodem Janou a Tobíškem. Oba se potom svezli na kobylkách. :)

01.08. Jsme se rozhodly opět skákat. :) Tentokráte se na louku vyvezly i pneumatiky, aby jsme měli vyšší skok. :) Darča s Verčou a Péťa s Lagulkou se vyřádily. Já si pak taky něco málo skočila. :)

Péťa čeká na skok :)

Darunka nad skokem :)

06.08. a 07.08. Kobylky trávily opět dny u Péti na zahradě :)

Panorama kobylek v ohrádce :)

11.08. Jsme byly s Péťou Léňou (první z nových členů) na louce. Kde jsme jela na Darče a pak Léňa na Lagulce. :)

Léňa jede :)

13.08. Odpoledne jsme hodily kobylky do velkého výběhu, kde se opět mohly napapat. :)

14.08. Jsme byla u kobylek ráno a na týden se s nima rozloučila, protože jsme razila na dovolenou.
U kobylek byly zajimavosti... Jen co Verča s Anetkou přijely z tábora a Aný šla jezdit, tak opět spadla a zlomila si palec u nohy. Začaly k nám chodit malé holčiny. Kačka, Anetka a Terka. Z toho Kačka tam dlouho nevydržela a už nechodí. :)
Vrátila jsem se 23.08. a odpoledne jsem se jela s kobylkama a s holkama přivítat. Donesla jsem jim suvenýry z dovolené... mušličku a pohled. :)

Fotečka Lagunky *-*

24.08. Se s kobylkama šlo na louku. Byla tam Verča, Léňa a pak Anetka, Terka, Kačka a Týna. Nejdřív jsem jela na Lagulce já a pak Léňa. Káča pořád otravovala, že chce jezdit, takže se jí to pak schválně protahovalo. Nakonec jezdily chvíli všechny čtyři.

profesionální úsměvy holek :)

27.08. Jsme byly s Péťou a Léňou na louce, kde sjem si měly vyzkoušet kobylky na jezdecký ohlávce. Na Darče jsem vylšla na horu a byla v pohodě i když jsme potkaly cizí koně. Jen pak na louce to byl trochu problém. Jo měla jsem trochu stach, takže jsme s ní jen krokovala. Péťa zkusila jezdit na ohlávce na Lagulce a pak jsme se vystřídaly. Jo Lagulce jsem věřila víc, takže jsem s ní klusala i cválala :) Péťa pak to samé na Darča. :)
Léňa se pak posadila na Lagušku na ohlávce a moc s jí to nelíbilo. :D tak jsem jí pak otěže přehodila normálně na udidlo. :)

Lagunky skok :)

28.08. Opět jsme se rozhodly, že když bude hezky a né moc teplo, tak se půjde skákat. No tak se šlo. Kobylky skákaly opět suprově. Dokonce se pak svezla Terka a Léňa chvíli :)

Darči rezervička :)

29.08. Jsme rozšiřovaly ohrádku, takže ta velká je ještě větší :)

30.08. Ráno si kobylky užily novou velkou ohrádku. :) Bylo vidět, jak nevěřícně koukaj, jestli tam ta páska fakt není :D
S kobylkama jsme byly na louce opět v hojném počtu. Aný, Verča, Léňa, Terka, Anetka. Chvilku jsem jezdila na Lagulce. Pak jsme povozily holky, pak si Léňa sedla na Darču a Anetka na Lagulku. :)

Zkouška ohrádky :)

31.08. Na závěr prázdniny jsme jely s kobylkama k Pétě, kde jsme je vykoupaly s šamponem. Bylo děsný vedro, že za chvíli holky uschnuly. -_-

Darunka v nové ohrádce :)

Kdo to všechno přečetl gratuluju :D A jinak co vy a prázdniny? :) Mě teda ještě měsíc pokračují :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.